Mācību priekšmeta mērķis ir dot iespēju audzēkņiem apgūt uzņēmējdarbības organizēšanas un plānošanas mūsdienu metodes un to pielietošanas profesionālās prasmes un iemaņas, kā arī saimniecisko procesu organizēšanas un plānošanas metožu izmantošanas praksi.
Mācību priekšmeta uzdevums ir sekmēt izglītojamā izpratni par tautsaimniecības norisēm,ekonomisko procesu būtību un nozīmi, noskaidrot uzņēmuma veidošanu ietekmējošos faktorus un apgūt uzņēmumu dibināšanas prasmes; apgūt uzņēmumu vadīšanas metodes un to izmantošanas nosacījumus; apgūt mūsdienu plānošanas metodes un plānošanā izmantoto rādītāju sistēmu un apgūt to noteikšanas prasmes; apgūt uzņēmuma vadīšanai nepieciešamās informācijas sistēmas veidošanas prasmes. Iepazīties ar eksporta un tirgus iespējām.
Mācību priekšmeta uzdevumi:
1. veidot sabiedrības attīstības tendencēm atbilstošu konkurētspējīgu un uzņēmīgu indivīdu, kurš, iesaistoties dažādos ekonomiskajos procesos, uzsāk savu nodarbi atbilstoši savām spējām, interesēm un ekonomiskajai situācijai reģionā, valstī, pasaulē;
2. veidot izpratni par sociāli ekonomiskās sistēmas organizācijas uzbūvi;
3. veidot izpratni, kā indivīdu un sociālo grupu vērtības, intereses un rīcība var izmainīt sociālo, ekonomisko, politisko, tiesisko un kultūras vidi;
4. veidot izpratni par indivīdu, sociālo grupu un valdības ekonomisko politiku un mērķiem makroekonomiskās stabilitātes un ilgtspējīgas ekonomikas attīstības nodrošināšanā;
5. attīstīt prasmi iegūt informāciju par sabiedrībā notiekošajiem ekonomiskajiem procesiem, apkopot, analizēt un pieņemt efektīvus un pamatotus lēmumus.
Rezultāti
Zināšanas:
1. Iegūta visaptveroša izpratne par uzņēmējdarbības organizācijas teoriju, pārzina un prot izmantot uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešamās zināšanas.
2. Pārzina vadības teorijas svarīgākās metodes un biežāk lietotos risinājumus, spēj noteikt nepieciešamās metodes dažādu problēmu risināšanai.
3. Spēj klasificēt konkrētu uzņēmējdarbības problēmas un apkopot problēmu risināšanai nepieciešamo informāciju.
4. iegūtas nepieciešamās zināšanas pamatotas plānu sistēmas izveidošanai un biznesa koncepcijas sastādīšana
Prasmes:
5. Demonstrēt savu pētījumu rezultātus, studenti spēj saprotami prezentēt un argumentēti aizstāvēt savu viedokli
6. Spēj izstrādāt jauna uzņēmuma dibināšanas pamatojumu;
7. Spēj skaidri demonstrēt saimnieciska projekta izpildes plāna (biznesa koncepta) sastādīšanas prasmes datorikas nozarē
.Mācību literatūra
1. Cooper Donald R. Business research methods12th ed.New York : McGraw-Hill, 2014. 692 lpp.
2. John E. Hanke, Dean Wichern. Business forecasting.9th edition, Harlow : Pearson Education Limited 2014. 505 lpp
3. K. G. Hofs, K. Marinska. Biznesa ekonomika.-Jāņa Rozes apgāds, 2002.-559.
4. H.Diderihs. Uzņēmuma ekonomika. R.: “Zinātne”, 2000. – 515.
5. J.Endziņš, J.Paiders. Komerclikums. Kas šobrīd būtu jāzina SIA un AS vadītājam. R.: Diena-Bonnier SIA. 2002. – 165.
6. I.Slavinska. Uzņēmējdarbības plānošana un kontrole.-R.: Turība, 2005.-175.
7. M.Rurāne. Finanšu menedžments.R.: RSEBAA, 2005.-384.
8. P.Burns. Enterpreneurship and Small Business.- Second Edition, Palgrave Macmillan, 2007.-538.
9. J.Caune, A.Dzedons. Stratēģiskā vadīšana. Otrais izdevums. R.: „Lidojošā zivs”, 2009. – 379 lpp.
10. V.Praude. Menedžments 1.grāmata.-R.Burtene, 2012. - 465.lpp.
11. Griffin Ricky W, Pustay Mike W. International Business, a Managerial Perspective. Prentice Hall, 2013.
12. Charles W.L. Hill International Business: Competing in Global Marketplace. 2007
13. H.Diderihs. Uzņēmuma ekonomika. Tulk. no vācu val. – R.: Zinātne, 2000. – 515 lpp.
14. J.Endziņš, J.Paiders. Komerclikums. Kas šobrīd būtu jāzina SIA un AS vadītājiem. R.: Izd. Diena-Bonnier SIA, 2002.. 165 lpp.Papildus literatūra
1. David Smallbone, Markku Virtanen, Arnis Sauka. Entrepreneurship, Innovation and Regional Development. Cheltenham, UK : Edward Elgar Publishing, 2016 - 211 lpp.
2. Norman M. Scarborough, Jeffrey R. Cornwall. Entrepreneurship and effective small business management / 11th edition, Harlow : Pearson, 2015, 936 lpp
3. A.Klauss. Zinības vadītājam. R.: Preses nams, 2002. – 560 .
4. M.Rurāne. Uzņēmējdarbības organizācija un plānošana. R.: Biznesa augstskola „Turība” SIA, 2002, 336.
5. A.Zvirbule-Bērziņa. Ražošanas menedžments. R.: Biznesa augstskola Turība. 2006. – 150 lpp.
6. N.Leiks. Stratēģiskā plānošana.- SIA Multineo, 2007.-79-101.
7. Kas Latvijas uzņēmējam jāzina par Eiropas Savienību? R.: Apgāds „Rasa ABC”, 2002. – 240 lpp.
8. J.Ē.Niedrītis. Mārketings. R.: Izd. „Biznesa Augstskola Turība”, 2008. – 488 lpp.
9. M.Rurāne. Uzņēmējdarbības organizācija un plānošana. R.: Izd. SIA „Biznesa augstskola Turība”, 2002. – 336 lpp.
10. K.Subatnieks. Komercdarbības naudas plūsma. R.: SIA Drukātava, 2008. – 99 lpp.
11. V.Zariņa, I.Strēle. Finanšu plānošana uzņēmumā. R.: Izd. „Lietišķās informācijas Dienests”. 2009. – 105 lpp.
12. I.Kalve. Jaunās paaudzes lietvedība. R.: Biznesa augstskola Turība, SIA. 2006.Periodika un citi informācijas avoti
1. Žurnāls „Kapitāls”.
2. Žurnāls „Latvijas ekonomists”.
3. Avīze „Dienas Bizness”.
4. Zinātniskais žurnāls Journal of Policy Analysis and Management